Már a bicajunkat is el akarják lopni. A libernyák-újbeszél szófarigcsálói nem elégszenek meg azzal, hogy megpróbálják a fogalmak jelentéstartalmát megváltoztatni, és egy új, kizárólagos jelentéssel felruházni. Nem, nekik egész csoportok, emberek alkotta halmazok is kellenek, a bringásokat már régen kinézték maguknak, és őket homogén csoportként tételezve próbálják meg elérni, hogy a nyelv mélyrétegében a kerékpározáshoz tapadó másodlagos jelentések, asszociációk azt sugallják, hogy a kerékpározás valamiféle libsi privilégium, csak a libernyákok képviselik a bringások érdekeit, igazi libsi pediglen kerékpáron közlekedik. A mechanikus csoportképzéssel szemben (pl. gender, BLM, feminizmus) az újbeszél egy természetes, létező csoport tagjait próbálja meg manipulálni, magát a tevékenységet, cselekvést a liberális ideológia szolgálatába állítani. Mert kerékpározni egyébként jó!
Kocsis B. Mihály írása
Imádtam biciklizni. A hetvenes évek elejének alföldi falucskájában, ahol gyerekkorom egy részét töltöttem, az egyetlen közlekedési eszköz a kerékpár volt, a naponta arra tévedő néhány autó, vagy a Karcagra, Szolnokra tartó és onnan befutó ritka helyi buszjáratok nem jelentettek számottevő akadályt. Ha elszalasztottak a vegyesboltba vagy a postára, mindig a fekete, kopottas 26-os (már majdnem felnőtt méretű) vázas, férfi Csepel kerékpár kormányán lengett a szatyor, esetleg a csomagtartón, a rugós leszorító alatt pihent. Mi, gyerekek csapatokba verődve bicikliztük keresztbe-kasul a falut, néha elcsatangoltunk a Hortobágyig, vagy földutakon Kunmadarasig, ahol a mezőről hason fekve, a hatalmas zaj miatt fülünket befogva néztük a semmiből előtűnő és felszálló, vagy a repülőtérre érkező és a betonkerítés mögött a föld alá becsusszanó ruszki MiG-eket. Később a fővárosban aztán kamaszként a lakótelep betonjárdáin száguldozhattam az 1300 Ft-os szovjet versenybringával, amelynek igazi versenykormánya és többfokozatú váltója is volt. Azóta, kevés kivételtől eltekintve nem nagyon kerékpározom, felnőtt fejjel néhány nyaralás alkalmával tettem kivételt, és természetesen akkor, amikor gyermekeimet tanítottam biciklizni. Ma már, „hajlott korom” okán sem szívesen szállnék nyeregbe, meg valahogy más lett a kerékpározás íze. A módszerváltás után igen sokszor lehetett olvasni és hallani először holland miniszterekről, akik kerékpáron járnak munkába, aztán, hogy milyen jó és egészséges dolog a biciklizés, később pedig politikai programmá vált a kerékpárutak kiépítése. A kerékpáros lobbi tevékenysége a libernyák közbeszéd-tematizálás egyik fő eleme lett az egészségügy-oktatás-genderpropaganda-klímaváltozás mellett.
Csak szabadon!
A kerékpározás libernyák-újbeszél jelentése: a kerékpározás maga a szabadság, hiszen lehet-e szabadságvágyunknak megfelelőbb kiteljesedése, mint azonosítójel nélkül, egyirányú utcákba szemből behajtva, a kötöttségekkel mit sem törődve, járdán, zebrán, autók között száguldozva, alkohol vagy egyéb szereknek köszönhetően gátlások nélkül bringázni a langy szelek ölelésében? Ha kerékpározunk, akkor ökológiai lábnyomunkat is csökkentjük, hiszen nincs szén-dioxid-kibocsátás, ami, mint tudjuk, a legnagyobb veszélyt jelenti szeretett Földünk megmaradására. Minél többen leszünk mi, környezettudatos kerékpárosok, annál nagyobb nyomást gyakorolhatunk a fasiszta, nacionalista kormányokra, akik nem szeretik a bicikliseket, mindössze néhány tízezer km kerékpárút építésével szúrják ki a szemüket.
A haladó, baloldali kormányok ezzel szemben mindent megtesznek a kerékpározni vágyókért, ha kell, a maradi autós társadalommal szembemenve nagyvárosok fő közlekedési útjainak sávjait sorolják át kerékpárúttá, de nincs messze az az idő sem, amikor egész kerületeket, városrészeket vehetnek majd birtokba a kerékpárosok, akik tulajdonképpen a zöld forradalom előfutárai, egyik fő letéteményesei. Sokszor bámulom az öntudatos, elszánt, már-már katatón állapotban tekerő szerencsétlen beszippantottakat: megalkuvást nem ismerve róják az utakat, munkába is kerékpárral járnak, mert az olyan nyugatos, haladó, európai. Egyenruhájukról messziről felismerhetők: testhez feszülő fényes sportruha, formatervezett sisakvédő, egyeseknek még stoplis cipőhöz hasonlatos spéci csukájuk is van.
Mert a kerékpározás egy lázadó életmód!
De a libernyák-újbeszél szívesen rátelepszik az életmódot, mindennapi tevékenységet kifejező más fogalmakra is (pl. vegánok, jógázók, otthonszülők stb.), és a kerékpározáshoz hasonlóan megpróbálja a fogalmakat teljes egészében kisajátítani, a kultúra közvetítésével pedig a csoportokat átjárhatóvá tenni. A halmazelmélet szerinti egyszerű számosság-növelésről van szó: minél több halmaz elemei minél nagyobb számban tartalmaznak libernyák-szimpatizánsokat, a halmazok metszeteiben értelemszerűen szintén nagyobb számot kapunk, akik nagy valószínűséggel balra fognak szavazni. És így biztosak lehetünk abban, hogy a bringázó, romkocsmába járó, jógázó, az otthonszülésért kiálló, vegetáriánus, rapet hallgató, latte macchiatót szürcsölő és Netflixet néző honfitársunk az újbeszél-manipulációnak köszönhetően igazi vérlibsi vagy vérkomcsi. Mert a mézesmadzag a csoport részét képező egyén korlátlan szabadságának hangsúlyozása, az individualizmus eszményítése: más utakon, de így készül a #freeszfe, a #freeCEU, vagy a #szabadságotGerébÁgnesnek, amelyek, lássuk be, ugyanazon tőről fakadnak, mint a „szabadítsuk fel a várost a kerékpárosoknak”.
A kerékpáros lobbi szembeszáll a galád jobboldali hatalommal, hogy a bringások érdekei érvényesüljenek!
Az ún. kerékpáros lobbi, a civil szervezeteknek álcázott, valójában baloldali pártokhoz kötődő szatellitek célja tulajdonképpen szimpla szavazatszerzés, szavazótábor-növelés a zöld, libsi, bolsi pártok számára. Van is miből meríteni, hiszen a „kerékpáros-társadalom” igen nagyszámú: becslések szerint naponta az emberek 17 százaléka használja fő közlekedési eszközként a biciklit, és 20 százalékra nő az arány, ha azokat is hozzászámoljuk, akik például eltekernek a vonatig. Ha tehát a bringások egy nagyobb részével elhitetik, hogy csakis a baloldal az, amelyik képviseli az érdekeiket, máris rengeteg szavazatot szereztek. Jól ismerjük ezeket az „érdekvédő” szervezeteket, például a Magyar Kerékpárosklubot, amely honlapján 2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztésének nevezi Karácsony körút-átfestését, de a szervezetnek jelentős szerepe volt a kerékpárosok életét veszélyeztető KRESZ-módosítások áterőltetésében is.
Vagy a Városi Biciklizés Barátai Egyesületet, amelynek elnöke büszkén számol be a 24.hu-n (hol máshol), hogy a kilencvenes években alakult egyesület tulajdonképpen az SZDSZ fiókszervezete volt, és ő maga is az SZDSZ-szel szimpatizált. Az interjúból megtudhatjuk többek között, hogy „Demszky Gáborhoz volt személyes kontaktunk is… Aztán eljött Tarlós István is, aki akkor Óbuda polgármestere volt. Meglehetős ellenszenvvel viseltetett a kezdeményezésünk iránt, de látta, hogy nagyon elszánt a csapat, ráadásul mindannyian óbudai választópolgárok vagyunk. Úgyhogy megpróbált valami megoldást találni.” A mosléksajtó egyik kedvenc témája a „bringások”, akiket szeretnének haladó, klímaváltozásos zöld forradalmárokként bemutatni
A libernyák sajtó sokszor és szívesen számol be a kerékpározással kapcsolatos hírekről, amelyeknek közös jellemzője, hogy nagyon finoman megpróbálják szembeállítani a haladó kerékpárosokat az új idők szavát nem értő „konzervatívokkal”. A 24.hu-n például ezt olvashatjuk:
Az Index azt írja, a Magyar Kerékpárosklub korábban a honlapján felsorolta a már tervvel rendelkező, könnyen megvalósítható fejlesztéseket, például a Baross utcában, a Vágóhíd utcában és a Tétényi úton, a megtervezendő, de egyszerű beruházásokat (így a Dohány utcában és a Belgrád rakparton), az ideiglenes kerékpársávok tesztjét (például végig a Nagykörúton) és további egyirányú utcák megnyitását a kétirányú kerékpározásnak.
A kerékpárosokat igyekeznek „egységbe kovácsolni”, és afféle kormánykritikus minitüncik szervezésébe is bevonni. Szintén a 24.hu-t idézzük:
Immáron hagyományosnak tekinthető az I Bike Budapest névre hallgató kerékpáros felvonulás és demonstráció, amely idén a főváros olyan részeit is érintette, ahol korábban még sosem vonultak a biciklisek.
De a bulvárra éhes közönség arról is értesülhet a 24.hu-n, miszerint:
A vibrátoros kerékpárnyereggel újfajta élményt nyújt a biciklizés.
Komolyan kell vennünk a libernyák-újbeszél életmód-szavakra – így a kerékpározásra – telepedő manipulációit, hiszen szépen lassan, szinte észrevétlenül ezek a fogalmaink is elvesznek, beolvadva a programozott nagy újbeszél fogalom-kisajátítás sötét mélységébe. Ne hagyjuk, hogy a kerékpározás elveszítse azt a közösségi élményt, amit a családdal, barátokkal való közös biciklizést jelent, és hogy helyette egy énközpontú, forradalmi, klímaváltozásos vörös-zöld izévé próbálják silányítani.
moliere
2021-05-17 at 15:41
Ja, és aki kitalálta, hogy a buszsávban lehet hússzal kerekezni a busz előtt, annak azt kívánom, hogy az egész családját kizárólag afrikai kézitalicskával vigyék be az intenzívre. Csak semmi szabad sáv! Sziréna villogó az mehet.
moliere
2021-05-17 at 15:39
Nekem a vibrátoros nyeregmegoldás tetszik különösen. Most már nem egy sima hülye pcsa fog elénk kanyarodni a buszsávra, hanem egy orgazmustól vinnyogó hülye pcsa.
Mégiscsak jobb, nem?
Bulldog Orange
2021-05-16 at 17:26
Na hagyjuk már ezt a baromságot! Kerékpár? Mint a vezetékes telefon, 19. századi túlhaladott technológia. El kell felejteni, a proli meg tanuljon meg vezetni, és vegyen autót!
Antikom
2021-05-16 at 07:50
Íme Zatyi József facebook kommentjei a bizonyíték a cikk valóságtartalmára, köszönjük a sok belsős infot. Sejthette az ember mi folyik ezekben az ún. civil szervezetekben de így leírva világos mint a nap. Jó lenne mindenhova beépülni és fényt deríteni ezekre az összefonódásokra.
Valaki
2021-05-15 at 15:16
A városi biciklis az akit mindenki utál, autós, motoros, gyalogos. Még a városi biciklis is.
Ezt kivívták maguknak, és kiérdemelték.
Paulik
2021-05-13 at 09:24
Egy hangtalanul száguldozó biciklis vagy rolleres életveszélyt jelent amikor hátulról előzi a gyalogost a járdán!
A járdán mindenki pillanat alatt válthat irányt pl. egy kirakat felé, nem nézve körül, hiszen a járdán van. Kisebb gyerekek veszélyéről nem is beszélve. A járdán szándékosan keresztbe állított rollerekről nem is beszélve! A Vakok intézete mellett lakom, s látom a sok szerencsétlen vak, vagy gyengén látó ember veszélyét.
Igaz nem trendi rájuk is gondolni, de nem ártana!!
Theo
2021-05-13 at 00:33
Nagyvarosban, ahol suru a tomegkozlekedes, nem kene bicajozni, csak kulvarosban, meg videken.
Es kene rendszam a biciklikre, valamint ne lehessen iratok nelkul tekerni. Ketszer jott nekem biciklista, mindketszer nekem kellett a karomat kifizetnem pedig egyszer sem voltam hibas, de a biciklisnel nem volt semmi irat.
Igy csak megutalni lehet oket. Jogosan.
hovávezetez
2021-05-10 at 14:18
Tényleg elképesztő, hogy ezek hogy lopkodják és alakítgatják a szavakat (is). Nem is tudom, hogy lehet ezt megállítani, sajnos már nagyon sok szót elcsakliztak, mindenesetre be kell mutatni, hogy csinálják, és milyen szavakat lopkodnak. Nagyon rátelepedtek erre, a 444-en pl egy bolsevik “nyelvész” – valami Kálmán László – épp azt fejtegeti, hogy minek tömik a gyerekek fejét nyelvtannal, meg szabályokkal, a helyesírást nem is kéne oktatni, mindenki írjon úgy, ahogy tud, nagyobb hangsúlyt kéne fektetni az angolra, és egyéb nyalánkságok. Mi lesz így a nyelvvel, meg kéne védeni.
Balak Csaba
2021-05-10 at 13:50
“És így biztosak lehetünk abban, hogy a bringázó, romkocsmába járó, jógázó, az otthonszülésért kiálló, vegetáriánus, rapet hallgató, latte macchiatót szürcsölő és Netflixet néző honfitársunk az újbeszél-manipulációnak köszönhetően igazi vérlibsi vagy vérkomcsi.” Istenem, hány fideszest ismerek, aki szeret biciklizni, eljár ismerősökkel iszogatni, eljár jógázni (Úúúristen!!!), szereti a kávét és a reklámözön helyett sztrímelt tévét néz. Majd szólok nekik, hogy bocs, állítólag ti már libsik és komcsik vagytok, méghozzá vér. Szomorúak lesznek.
Szinsoli Bilódó
2021-05-10 at 03:37
“Nagyvárosba nem való a bicikli”
Most már dugulj el, nagypapi.
csakafidesz
2021-05-09 at 22:15
Galamb 2021-05-09 at 14:31
Budapesten naponta másfélmillió autós közlekedik, de a két-háromezer bicikliző többször vét a KRESZ ellen. Statisztikai átlagban az autósok százszor jobban odafigyelnek a közlekedési szabályokra!
Galamb
2021-05-09 at 14:31
csakafidesz
Barom minden társadalmi csoportban előfordul. A kapucniban, kapualj alól 80-nal kiszáguldó drogos autósról mi a véleményed? 50 centin múlt az életem…
csakafidesz
2021-05-09 at 13:24
Galamb 2021-05-09 at 12:50
Nagyvárosba nem való a bicikli. Gyerekkoromban kitelepítettként biciklivel jártam iskolába, mert más nem volt. Ha esett, ha fújt. Havas időben pedig másfél órát bandukoltam. Anno ez volt a vidéki élet, Pesten felszálltak a villamosra.
A hobbi biciklizést normálisan is lehet csinálni a szabályokat betartva. Mikor a szemem láttára ütötték el a járdán a kisgyereket a járókelők elkapták a srácot, hogy hoppá öregem, itt egy elütött gyerek. Addig volt nagy a szája amíg a gyerek apja nem adott neki egy hatalmas pofont. Utána jött a rendőr. Sajnos nem tudom mi lett a vége, én kettő éves börtönt adtam volna..
csakafidesz
2021-05-09 at 13:18
1 libernyák 2021-05-09 at 09:02
Megnyugtatásodra: Agyon fogjuk verni a liberálisokat a normálisabb élet megteremtése érdekében!
Galamb
2021-05-09 at 12:50
A kerékpározók elenyésző részét teszi ki a fővárosi hippi-raszta-libernyák-elvont politikai töltettel kerékpározó divatbringás, akinek nagy része ugyanúgy a lánckerék felőli oldalán tolja a cangát, mint a képen Gergő bácsi. Egyébként, ha valahol, hát a benzingőzös Budapest belső kerületeiben van legkevésbé értelme elővenni a kerékpárt. De nem kellene túl spilázni a dolgot, mert akad elég hülye a többi (erősebb) jármű vezetője között is, aki ilyen cikkek után feljogosítva érzi majd magát, hogy valami marhaságot csináljon egy, akár az egész kérdésről semmit sem tudó és egyébként szabályosan közlekedő kerékpárossal szemben.
bl
2021-05-09 at 12:14
Egyébként a régi vicc szerint, az autós utálja a gyalogost, a gyalogos utálja az autóst és mindketten utálják a biciklist. Mert életveszélyes helyzeteket hoz létre. Lehet ezért szeretik őket annyira a balliberálisok. Hehehe.
bl
2021-05-09 at 12:09
Tönkre tett életünk: férfi-nő helyett genderfluid, stabil család helyett folyton mozgásban lévő mozaik, logika helyett analógiával való érzékenyítés, józan ész helyett középkori setét módszerek (példa rá “a szerelem az szerelem” szlogen), szeretet helyett szexualitás, objektív helyett szubjektív, magyar helyett bármi ami nem magyar,őszinte beszéd helyett political correct, stb.
Most éppen Soros pénzből próbálnak rátelepedni a Geri-féle útfestés nyomán a biciklisekre. Szervezik őket. Hátha lesz belőle valamilyen politikai haszon. Hehehe.
Joris
2021-05-09 at 12:07
Azért az elbugrisodást itt mellőzni kellene. Az meg miért nem fáj a fővárosiaknak, hogy szívfájdalom nélkül lenyúlják évtizedek óta a hazai jármű- és közútfejlesztés cirka 90 %-át, holott a lakosságszám nem több 20%-nál!
Hadházy szóvá teszi, hogy egy falusi buszmegálló építése miért kerül 3 millió ft-ba. Ja, dolgozni kell rajta legalább ketten egy hétig, de csinálják sz.rért-hú.ért a vidéki melósok, mert a fővárosban annyiért, amennyiért pl. az Alföldön melóznak, a lapátot sem vennék fel.
Kerekferke
2021-05-09 at 12:01
“mintha még mindig a rendszerváltás körüli szélsőbalos médiatúlsúly lenne és csak egyféle narratíva kaphatna teret benne!!”
Miért? Nem?
gyozo2018
2021-05-09 at 11:58
“seket, például a Baross utcában, a Vágóhíd utcában és a Tétényi úton, a megtervezendő, de egyszerű beruházásokat ”
Szemét állatok, a Hamzsabégi sétányt is átengedték a kerékpárosoknak, s
s úgy száguldoznak a kicsiket sétáltató kismamák, a babakocsik között, a sétáló idősek között, mint az állatok. Egyszer akartam onnan lesétálni a nővéremmel, na, az volt az utolsó.
Libernyákia
2021-05-09 at 11:52
Libernyákiában a nyákok vadházasságban élnek a Kerék Párjukkal.
Libáerlis "LÁZ ADÓ" adó
2021-05-09 at 11:37
Na, csak sokat bazsalyogjanak!
Majd a salá KloákaLíció jól bevezeti rájuk a “Láz-Adó”, oszt jó éccakát!
Ha már van gépkocsiadó, akkor legyen kerékpáradó is, hiszen a közutakat használják, veszélyeztetik a járókelőket is.
valentin
2021-05-09 at 11:31
Ez qrva jó írás! Csak így tovább PS!
Joris
2021-05-09 at 11:15
Na nehogy már, amiért a zakkant fővárosiak megszavazták a még zakkantabb mostani vezetésüket, azért az egész ország egészséges járművel közlekedői viseljék a hátrányokat. Tudják mit? Csináljanak rendet és söprögessenek a saját portájukon, hagyják békén a vidéki kerékpározókat. Egy pesti rosszul lesz attól, ha 500 méteren belül nincs megálló. Valaki igen helyesen mondta: van KRESZ, szabály, ami mindenkire kötelező! Azt hajtsák be a fővárosban is!
Horribile dictu itt vidéken nem a járdákon cikázók a probléma, hanem pl. az, amikor a biciklivel iskolába járó kislány kimegy az útra, és az őrülten száguldó autós halálra tapossa tanyájuk előtt. Gondolkozzanak. Vagy az indexelés. Vidéken leszokott az autós az indexelésről, amikor úgy ítéli meg, hogy nem jön senki. Vagy a zebrák előtti megállás. Meg szoktak állni mindig, amikor ott várakoznak? Vidéken ezek vannak.
Nonvideor
2021-05-09 at 11:12
Ja! És nemcsak a Magyar Királyi hadseregnek voltak kerékpáros zászlóaljai,
hanem a postások is a vállalat kerékpárjával hordták ki a küldeményeket!
Mi a lázadás abban, ha ki akarja valaki váltani az autóval közlekedést kerékpárral?
Egyszer praktikum, rövidtávon viszonylag könnyebb a közlekedés.
Mármint lehetne, ha egyértelműen szabályoznák a kereékpárközlekedést.
Ha minden kerékpáron ott lenne a rendszámtábla! Ha minden kerékpárnak lenne
működési engedélye, hogy megvan rajta minden, a főútvonalakon szükséges
alkatrész, és működik is, ha megvan a láthatósági mellény és védősisak, mint a motorosoknak.
Ha a Btk-ban is szabályoznák, hogy:
-járdán kerékpározni tilos
– aki járdás közlekedik, ráadásul meghaladja a sétáló ember sebességét,
azt úgy büntessék, mint bármelyik gépkocsivezetőt, aki súlyosan túllépi a sebességet.
Több alkalommal a jó Isten tartotta a gyerekemet és engem is a markában,
nem nem gázolt le a közvetlen a ház fala mentén száguldozó barom, amikor kiléptünk a társasházunk kapuján.
Csak a d(k)rva anyját tudtam utánakiabálni, nem volt rajta rendszám, hogy
fel tudjam jelenteni az életveszélyes állatot.
Ha van szervezetük (ugyan, kik lehetnek a tagjai, van-e tagsági díj és
mire költik, hányan élnek meg az ilyen megélhetési szervezetekből?), akkor a fentiekkel foglalkozzanak, ne világnézeti alapon karikázzanak.
Ahhoz, hogy ne cikázzon a tetű a babakocsik és a gyalogosok között, komoly törvények kellenek, azzal foglalkozzanak.
Nonvideor
2021-05-09 at 10:51
70-es évek? A háború után, amikor be kellett szolgáltatni a lovat, tehenet, akkor maradt a csacsifogat, a kerékpár, vagy a “láb busz”.
Az ötvenes, hatvanas években már a fiatalok kerékpárral mentek Balatonra, a Velencei tóhoz, egyéb, kedvelt kirándulóhelyekre.
De Hollandiában még előtte általános volt a kerékpárközlekedés.
Még továbbmegyek, a háború alatt nemcsak lovas és motoros zászlóaljakról tudunk, de a a Magyar Királyi Honvédségben kerékpáros zászlóaljas is voltak.
Mi a fazt kell mindenre ráfogni, hogy “lázadó”?!
Joris
2021-05-09 at 10:27
Tisztelt hozzászólók, amiket felvetnek, azok jogosak. Azonban a cikk témáját az eszközhasználat teszi ki, melyet a fővárosban nemigen használhatnak úgy többen, mint néhány ezren. Mi ez kik ezek a vidéki kerékpározók millióihoz képest?! Vagy a fővárosiak kívánságára szálljunk le a bicajról és gyalogoljunk? Értsék meg, nekünk a kerékpározás/biciklizés munkába járást, postára, boltba menést, stb., kirándulásokat jelent. A cikknek a biciklis ruházatra, sisakra utaló kitétele is nagyon problémás, nem szólva a “vibrátoros kerékpárnyeregről”. Normális?
óbeszél
2021-05-09 at 10:23
Kedves Joris, kedves egyesületi elnök (vagy tag), hozzászólásod remek példája annak a manipulációnak, amiről az írás is szól. Szó nincs benne autós-biciklis ellentétek kiélezéséről, meg kerékpárutak elleni kiszólásról, ellenben remekül bemutatja, hogyan telepszenek rá a kerékpározásra a szélsőbalos, bolsevik szervezetek, amiből aztán Karácsony-féle sávlezárás, közlekedési káosz, és értelmetlen, a bringások életét veszélyeztető KRESZ módosítások lesznek a valóságban. Vajon a te szervezeted milyen pénzekből működik, kik támogatják, elgondolkodtál már ezen (az SZDSZ helyett most milyen „független” szervezet)? Ezt a „tudatos biciklizők”, meg „egyszerűen szeretjük”, meg „egészséges” dumát komolyan gondolod? Azt jól látod, hogy a „cikk magát a kerékpározás szót akarja megvédeni”, de mi ezzel a baj, miért kéne disztingválni, ha az a valóság, amit bemutat?
csakafidesz
2021-05-09 at 10:08
Ujházi László 2021-05-09 at 09:05
Ne gyere Hollandiával, mert ott a biciklis nem gondolja, hogy 1500 euróért mindenkinél több jogot vásárolt magának!
csakafidesz
2021-05-09 at 10:05
Joris 2021-05-09 at 09:47
Az a disztingválás, ha jogunk van a “kerékpár” szót használnunk, mert ez a neve magyarul, és akár mit mond a liberális törvénykönyv nem lenne szabad lámpa nélkül eladni ezeket a gépeket, mert a kínai villogó az nem lámpa. A kerékpár -akármit mond a liberális törvénykönyv-
KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ, VAGYIS A KRESZ VONATKOZIK A HASZNÁLÓIRA,
ráadásul kötelező betartani. A Rendőrség bűne, hogy nem osztogat százezres bírságokat a KRESZ semmibevétele miatt az elvadult biciklis huligánoknak.
Patriot
2021-05-09 at 10:05
Azonnal szerzek egy kis magyar zászlót és felszerelem a bringámra. ?
??
csakafidesz
2021-05-09 at 09:59
Joris 2021-05-09 at 09:47
Ti nem bicikliztek, hanem kisgyereket ütöttetek el az járdán, holott két méterrel odébb kiépített biciklisáv van! (Bajcsy Zsilinszky út.)
csakafidesz
2021-05-09 at 09:55
Óh, igen, a biciklis Pride.. Ja, hogy ott nem segget mutogatnak? Akkor legyen csak Felvonulás. I like bike! Nos sorban álltunk, mert a Rendőrség szabad utat engedett nekik a sarkon. Egymás után húztak el a fegyelmezetten álló kocsisor mellett és jó nagyot rávágtam ököllel az autók tetejére. Az enyémre is. Ehhez az agresszióhoz nem adom az áldásomat. Ha majd betartják a KRESZ-t, nem rohannak a járdán a kismamák között és keresztül a piroson, nos akkor majd partnernek tekintem őket a közlekedésben.
Egy centi utat sem szabad nekik építeni, mert dafke nem ott mennek, hanem arra száguldanak ahol a sajátjukon kivül minél több ember épségét is veszélyeztethetik.
Nahát
2021-05-09 at 09:53
A kommunistáink (liberálisok, fasiszták, bolsevikok, kinek mi tetszik) máson sem dolgoznak, csak, hogy éket verjenek a magyar társadalom különböző csoportjai közé. Próbálkoztak a cigányokkal és nem cigányokkal, a keresztényekkel és nem keresztényekkel, a heteroszexuálisokkal és homoszexuálisokkal, a kis keresetűekkel és nagy jövedelműekkel, az autósokkal és biciklistákkal, a fehérekkel és színesbőrűekkel. Ha sikerül ellentétet szítaniuk, harcosan a kisebbség élére állnak, és megpróbálják őket beszippantani a szavazótáborukba. Ronda egy módszer.
Joris
2021-05-09 at 09:47
Ez a cikk teljesen szembemegy a valósággal. Követi azt a Lukács György és követői által anno bevezetett gyakorlatot, hogy egy csíra állapotában meglévő jelenséget kiterjeszti és totálissá vizionálja.
Ugyanis a “Városi Biciklizés Barátai Egyesület” tagjai, és annak elnöke elenyésző, mondhatni semmilyen “veszélyt” nem jelentenek a 99 százalékos arányú vidéki (kisvárosi, falusi) bicajozókra. Mi nem passzióból tekerünk, nagy százalékban nem is muszájból. Egyszerűen szeretjük, mert tudjuk, hogy
AZ EMBERI (SAJÁT!) ERŐVEL HAJTOTT BICIKLIZÉS EGÉSZSÉGES. A tudatos biciklizők meg a 10, max. 20 km-es sebességgel hajtott kerékpárral fedezik föl szűkebb hazájuk környékét, a szomszédos településeket. Emellett a vasúti szállítás megkönnyítésével a már az ország távoli vidékeit is (Vagy a MÁV-kocsik is libernyáknak álltak?)
A cikknek vannak kifejezetten taszító részletei. A cikkíró úgy akar jobboldali lenni, hogy derűre-borúra libsizik, libernyákozik. A kerékpárutak elleni kiszólása is érthetetlen a vidéki ember számára. Summázva: van egy olyan benyomásom, hogy (Illyés Gyula után szabadon) ez az írás egy autós ember magánszorgalmú ugatása a biciklisek ellen, akiknek pedig óriási többsége nem fővárosi. Gyanúm, hogy ott is csak a belső kerületekbe probléma a cikk témája.) , aki igazából valamikor is kényszerből pattant a drótszamár nyergébe. A cikknek az a vonása teszi országos vízióvá az egészet, hogy magát a kerékpározás szót akarja “megvédeni”, ahelyett, hogy disztingválna.
nyugdíjas bácsi
2021-05-09 at 09:25
Nagyon jó meglátás, egyre jobbak ezek a szóelemzéses írások, most a “nagy” szavak mellett egy ilyen finom, árnyalt leírás a biciklizésről, olyan, amit pl. én is éreztem, csak nem tudtam volna ilyen jól megfogalmazni, tisztult a kép.
Imre
2021-05-09 at 09:08
Igen lesznek kerékpáros felvonulások!
De nem Uniós zászlókkal!
Nem gender zászlókkal!
MAGYAR ZÁSZLÓKKAL MAGYAR TÁJAKON, politikai blabla nélkül!
Ujházi László
2021-05-09 at 09:05
1997-2001 időszakában Hollandiában éltem két kisebb városban településen.
A kerékpár ott igen sok lakónak volt. Autóból is még végül kiszállva máskor azzal közlekedtek . Teljesen jó megértés volt az autósok és a kerekezők közt Mindegyikkel jártak igy mindegyik oldalt megtapasztalva arra bármelyik oldalon tudtak megfelelő megértéssel reagálni és elfogadni.Itt sokszor Budapesten a járdákon a gyalogosok is vannak nehéz helyzetben Hátuk mögül a járdán akár kerékpár roller elektromos változatban még gördeszkás is jöhet szinte hangtalanul nagyobb sebességgel. Némelyik úgy hogy szinte nem is érti hogy kerülnek a járdára a gyalogosok és miért nem pókember módjára közlekednek azok már a házak oldalfalain. 1980 években és kerékpároztam Budapesten említett szovjet kgst bekerült váltóssal késöbb favorittal vagy Peugeot járművekkel. Már ritkábban kerekezem én is a korom miatt meg most kutyával töltöm kint a szabadban inkább az időmet. Az is egy jó kikapcsolódás más területen.
1 libernyák
2021-05-09 at 09:02
Kedves Ferenc, szeretnék érdeklődni, hogy hol tudnék Önnel találkozni. Szeretném támogatni a céljai megvalósítását.
Köszönettel, egy libernyák
Tolnai Ferenc
2021-05-09 at 08:58
A legjobb libernyák a halott libernyák.
Tudományos libsizmus
2021-05-09 at 08:45
Éket verni mindenhova. Mindenkit szembefordítani mindenkivel. Ez bolsevik ideológia egyik pillére. Ha nincs osztályharc, akkor majd ők csinálnak osztályharcot.
lengyel
2021-05-09 at 08:34
Teljes mértékben egyetértek, nem értem miért kell szándékosan hergelni a kerékpárosokat az autósok ellen. Persze ezeknek a libernyákoknak csak az a lényeg, hogy ami jó, pozitív, azt tönkretegyék, lerombolják.